onsdag 29 augusti 2012

MORGONDAGEN STUNDAR

Nu är prover tagna inför morgondagens biopsi. Eftersom jag vet att jag har blod som koagulerar lite sämre plus att jag just har varit förkyld så håller jag tummarna för att det inte ska sätta käppar i hjulet för morgondagens biopsi. Det skulle ju vara nedrigt om jag tagit ledigt från jobbet (jag tror alla lärare vet hur jobbigt det är att fixa med chef, kollegor & elever då man måste vara ledig) & stressat som en galning idag (& gett eleverna ledig) för att hinna till provtagningen, som måste ske 24 timmar innan biopsin.

Jag vill göra bort det!

Som en positiv utveckling kan jag berätta att numera behöver man bara fasta (mat & dryck) i 4 timmar innan biopsin. Hurra! Och när man tar prover slipper man det tråkiga blödningsprovet, som för övrigt ger, ursäkta gav, ärr är borttaget & utbytt mot ett blodprovsrör. Utvecklingen går framåt.

Som en negativ utveckling denna vecka så var jag tvungen att vara hemma från jobbet i måndags pga hosta, vilket i sin tur gjorde att jag avbokade tisdagens klipptid & ombokade den till om 2 veckor.

Slutligen vore det bra om ni håller tummarna för att denna fortfarande hemska hosta ger med sig till imorgon. Det vore bra att inte skaka av hosta då jag ligger ner och läkaren använder storsprutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar