fredag 17 augusti 2012

CENSUR

Jag måste få återgå till ett kärt gammalt ämne. Nämligen det här med censur. Min tanke då jag startade denna blogg var ju att hålla den anonym. Inte för att jag skriver hemlisar men av den enkla anledningen att slippa censurera mina tankar.

För det gör vi väl alla? Vi tänker en sak men säger en annan. Inte så att det stick i stäv men ni vet vita lögner för att förmildra, inte oroa eller inte vara taskig. Ibland inte ens en lögn utan man bara väljer sin ord bättre än det man egentligen tänker.

Det är ju stor skillnad på att picka på dörren eller banka.

Och jag är lite besviken på mig själv som ofta pickar istället för att banka. Så jag får väl försöka ta i med näven lite mer. Och så får ni som känner mig inte bry er så mycket.

Hm, lättare sagt än gjort. Epic fail typ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar