torsdag 9 augusti 2012

BANANCRAVINGS

Det måste vara något fel på mig. Jag måste ha en brist av något slag. Just nu är allt jag kan tänka på BANANER! Mmmmmm!

Jag har tidigare bara upplevt liknande då det gäller ägg & mjölk. Inte samtidigt men en sommar var det ägg. En vinter var det mjölk. Och nu då bananer.

Det kunde inte ha kommit vid ett lämpligare tillfälle. Just nu försöker jag dra ner på det onyttiga. Mindre socker & lite mindre kolhydrater. Och ja, jag vet bananer är väl bägge av dessa saker men åtminstone i en nyttigare form plus att det tillkommer bonus a la vitaminer.

Så just nu tänker jag fortsätta mumsa loss på bananer. Au naturell, i fil med musli, delade med en sked - precis som när jag var lite & just nu funderar jag på om det inte finns några goda banankakor att baka. En sak är i alla fall säker - det blir bananasplit eller marängswiss till efterrätt denna helg. Sambon kommer att bli överlycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar