fredag 24 augusti 2012

HELGEN

Vilken utdragen förkylning. Först hosta i 2 veckor, varpå vecka 2 innebar lite nattsömn, vecka 3 superont i halsen 1 dag. Och nu ingen luft & fortsatt dålig nattsömn.

Jag vägrar värktabletter men nån halstablett har slunkit ner. Mest för att rösten ska hålla under lektionstimmar. Nässpray däremot var jag tvungen att köra igår kväll plus nu. Jag har nog svårt att få sova som det är.

Vi hade ju tänkt gå & se Expendables 2 men vi får nog lägga det på is tills hostan ger med sig. Senaste åren får jag alltig grym hosta. Alltså den här dubbelvikt - jag håller på att antingen kissa på mig eller jag kommer att kikna typen. Jag förstår inte, för det verkar bara hända mig.

Första "riktiga" veckan på jobbet har varit ok. Jag & arbetsrumskollegan diskuterade finita & infinita verb idag & till min glädje kunde jag bidra till samtalet. Jag har alltså inte glömt allt jag lärde mig på under utbildningen. Eleverna är tysta, snälla & arbetssamma hittills. Jag hoppas att det håller i sig. Stressnivån är under kontroll. Faktiskt mer än ok.

Helgen kommer nog att innebära vila. Jättetråkigt. Fast jag kanske hinner läsa min bok. Äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar