söndag 10 mars 2013

LYCKLIGA SEMESTER!

Vilken underbar vecka jag har haft. Dryg vecka kanska jag ska tillägga då jag rivstartade sportlovssemestern redan torsdagen innan med att flyga ner till mamma i Göteborg. Där var det snöfritt & inte alls lika blåsigt som här i Ske-å.

Tyvärr var vi båda sjuka, mest stackars mamma, men även jag led lite av förkylningen. Mamma var en riktig kämpe & tog sig ut med mig ändå för att fika, äta lunch, gå på stan, se en musikal, shoppa, besöka en matfest & mycket annat. Det underbart. Jag förstår inte varför jag inte besöker mamma & Göteborg oftare. Göteborg är en underbar stad, jag & mamma har alltid så kul ihop & det är inte så krångligt att ta sig dit med flyg.

Att komma hem var desto tråkiga med minus 8 & typ storm, jobb som väntade & en tom lägenhet då sambon dragit iväg för att åka skidor med familjen några dagar. Jag är dock ensamvarg i botten så jag acklimatiserade mig snabbt. Jag har sprungit ärenden, börjat träna så smått, städat, tvättat, rättat & planerat inför måndagen, osv. Måsten, ni vet!

Nu är det söndag & jag längtar inte efter morgondagen med jobb & tidig morgon. Jag ska försöka tänka tillbaka på alla fina minnen jag har fått under lovet & snabbt boka in nya upplevelser så jag har något att se fram emot. Och jag ska försöka att inte stressa!!

1 kommentar:

  1. Göteborg är helt underbart! Kul att du fick en härlig semester och det låter bra att du satsar på att undvika stress! Kram

    SvaraRadera