onsdag 27 mars 2013

STRESS DÅ?

Stressen då? Ja, jag jobbar på det.

Jag har bytt ut ett träningspass i veckan mot yoga. Varje tisdagmorgon. Jag har lärt mig, via min bok om anitinflammatoriskt leverne, att konditionsträning faktiskt stressar kroppen. Jag har inte boken nära nu men om jag kommer ihåg ska jag citera den vid ett senare tillfälle.

Jag förstår faktiskt vad författaren menar dock - du måste ju liksom aktivera både kropp & knopp då du tränar & trigga dig själv att arbeta hårt & det stressar. Med det sagt ska man alltså inte undvika träning för det är bättre än alternativet att låta bli helt. Det kan dock vara nyttigt att byta ut löppasset ibland mot ett yogapass som är just anitinflammatoriskt.

3 kommentarer:

  1. Hej. Jag är så glad att jag hittade din blogg. Fick i går min diagnos på AIH, Fått många bra tipps från dig blogg det lilla jag läst änn så länge. 1000 tack för att du skriver och delar med dig av ditt liv. Glad Påsk Mvh AnnSofi

    SvaraRadera
  2. Hej AnnSofi!

    Vad skoj att hör att min blogg gör nytta.

    Jag fick nyss tipset om att "vi" finns på facebook också så jag gick nyss med i den gruppen. Det är skönt att läsa om andra med samma sjukdom, tycker jag.

    Jag hoppas att du får må lika bra som jag gör, trots AIH-diagnosen. Ställ görna frågor om du har några. Jag svarar gärna men jag är ingen läkare så jag kan bara prata ur ett patientperspektiv.

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  3. Hej. Gick ochså med i FB-Gruppen du tippsade om. Jättebra att den finns :). I dag i natt har jag haft värk höger sida bakom revbenen känns mest när jag ligger ner, men jag är förkyld ochså lite svårt att ta djupa andetag men det går väll över, Åter cortison som jag trappar ner och har börjat med imural som skall trappas upp, litat på att läkarna vet vad som är bäst. Skall börja tänka på kosten framförallt ekologiskt som du skrev i din blogg, älskar att träna joggar mest hoppas komma igång med den snart igen. Tröttheten har blivit mycket bättre men vet du är det så att den kommer tillbaka när man slutar med cortisonet? Vet du? Ha en fortsatt Glad påsk mvh AnnSofi

    SvaraRadera