onsdag 13 mars 2013

DÅLIGT IGEN

Var & tog prover för ca två veckor sedan. (Hm, jag tror att många blogginlägg har börjat med de orden.) Det var försämrade resultat denna gång så min läkare ville höja min medicin. Det vill inte jag, fast jag börjar inse att det snart är dags. Den här "dansen" har hållit på för länge nu.

Jag kontaktade min läkare & berättade att jag gärna vill vänta. Dels var jag förkyld, något som han sa kan påverka provtagningar, & dels hade jag börjat ändra min kost vilket jag tror kan påverka mycket. En del kanske ser att jag skriver "hade ändrat". Jag måste erkänna mig besegrad av den goda maten sen jag kom hem från min resa. Fast det är inte så illa - några rotfrukschips & lite lakritsfudge har slunkit ner & så måste jag jobba på att få i mig mer vatten bara.

Vi kom överens om att jag får respit i 2 veckor. Då blir det ny provtagning igen & har jag tur ser mina prover bättre ut, annars höjer jag min förbaskade dos.

4 kommentarer:

  1. Hej.
    Hoppas dina prover blir bättre framöver. Jag lever själv med AIH sedan 12 år tillbaka. Har en blogg om det och andra saker i mitt liv och så är jag med i en grupp på fb som är för oss med AIH. Har du facebook är du hjärtligt välkommen att delta.
    Mvh Nillan

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för omtanken. Jag har, efter din uppmaning, gått med i en AIH-grupp på facebook. Jag hittade flera men det var bara en som jag uppfattade som en svensk grupp. Jag hoppas jag har hamnat rätt. Mvh/Susanna

    SvaraRadera
  3. Hej! Har nyss diagnostiserats med AIH, vill hemskt gärna vara med i FB gruppen men hitrar den inte. Carina.widegren@telia.com. vi kanske hörs......

    SvaraRadera
  4. Hittar du det inte om du söker på "kronisk autoimmun hepatit"?

    Mvh/Susanna

    SvaraRadera