onsdag 26 september 2012

INGET MED 6 ATT GÖRA

Jag tycker att det är lika bra att klargöra det i rubriken.

Min massageapparat gick sönder igår. Jag kan inte leva utan. Speciellt inte nu då jag inte kan träna. Jag har ont överallt, bak i skuldran & ena skinkan. Nu fattas väl bara i foten också.

Igår fick sambon köra apparaten över ryggen. Jätteskönt med vips så var apparaten trasig.

Idag rushade jag upp till Jula för att köpa en ny. Den var billig så vi får se om den håller. För 150 spänn gör det inte så mycket om den sönder om några månader.

Förresten tycker jag förkylningen är lite bättre. Det känns faktiskt riktigt konstigt att inte gå & hosta hela tiden. Fortsätter det så här kanske jag kör ett träningspass före eller efter jobbet på fredag. Tänk vad skönt att få svettas lite.

Och så måste jag försöka komma ihåg att boka massage. Jag har ju friskvårdspeng som jag bör nyttja. Eftersom det gör ont i kroppen kan det ju vara ett extra bra skäl.

2 kommentarer:

  1. Hej! jag är också en tjej som har autoimmun hepatit, är nu 33 år men har haft det sedan hag var 13-14 år. Undrar vad du har fått för földjsjudomar av dina mediciner? Mvh Paulina (paulina18@hotmail.com)

    SvaraRadera
  2. Hej Paulina!

    Vad kul att få mail från en "läsare".

    Som vanligt vill jag börja med att vara tydlig genom att skriva att jag vet inte helt 100% om de följdsjukdomar jag räknar upp verkligen beror på medicinen jag äter eller sjukdomen jag/vi har. Min uppfattning är att så är fallet men ingen kan väl veta helt säkert hur livet hade tett sig utan denna sjukdom & denna medicin.

    Men för att räkna upp några saker:
    - Cellförändringar
    - Trötthet
    - Klåda
    - Förstorade talgkörtlar
    - Illamående
    - Acne (hävdar jag!)

    Trötthet, klåda & illamående är väl snarare ett symptom på sjukdomen i sig. Cellförändringar får man ju egentligen som en könssjukdom men det är något som många människor i livet drabbas av - skillnaden mellan mig & många andra är att deras immunförsvar klarar av att hantera det bättre. Detta har faktiskt en gynläkare berättat själv för mig. Acne likaså hävdar jag. Förstorade talgkörtlar verkar bero på medicinen. Något annat exempel kan vara att då jag får urinvägsinfektion blir jag dålig jätte-jättefort. Jag tror att det med har med medicinen att göra - alltså att den sätter ner immunförsvaret.

    Jag hoppas att du sluppit alla dessa följdsjukdomar. Vad jag förstår drabbas människor med AIH olika. Jag har en relativt mild variant även om jag personligen tycker det är superjobbigt.

    Vänliga hälsningar/Susanna

    SvaraRadera