söndag 2 september 2012

LÄKARE RINGER ALDRIG TVÅ GÅNGER

I fredags hade jag ett missat samtal på mobilen. Hemligt nummer. Två dagar efter provtagning & 1 dag efter biopsin.

De ringer aldrig för att meddela goda nyheter. Och läkare ringer aldrig 2 gånger. Det gör mig tokig. Jag är lärare & jag kommer aldrig att ha med mig mobilen in i klassrummet för jag ska föregå med gott exempel. Jag har ofta lektion till klockan 16 & mina läkare ringer alltid innan klockan 16.

Ergo - jag missat alltid deras samtal & det är jättejobbigt att se ett missat hemligt-nummer-samtal. För i mitt fall innebär det alltid dåliga nyheter. Som vanligt hade jag det på känn. Men det är lika tufft ändå. Speciellt då det är fredagkväll & jag måste vänta till på måndag innan jag kan få veta vad det gäller. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar