måndag 24 september 2012

INTE MEDIUM BEIGE

Här kommer dagens i-landsproblem.

Jag var in på Ego hudvård, här i Ske-å, för att köpa ett nytt ID foundation-puder (eller vad det nu heter). Jag köpte en box den här gången eftersom jag måste byta ut min puderborste & det är helt klart värt att köpa en box i det fallet. Ett puder går på ca 500:-, en borste går på ca 500:-... boxen kostar 995:- & då får man med 3 borstar, ett puder, en primer, en veil & nått annat lite bronze-givande puder. Enkel matematik - även för en språklärare. ;)

Om ni, som jag, börjar få slut på ert ID-puder (det känns ju som att alla använder det numera) så kolla med er hudvårdssalong. Deras boxar är mycket bättre än vanliga affärer. Alla boxar jag har sett på exempelvis Åhlens har kommit "färdiga" med puder & allt. På Ego fick jag välja min nyans på pudret & om jag ville ha Matte eller vanligt puder (med ett litet kostnadstillägg för det matta pudret). Hur bra är inte det? För de färdiga boxarna kommer ju inte i så många olika versioner.

Hur som helst var min nyans, Medium Beige, slut. Så receptionisten gick för att fråga ägarinnan hur länge det skulle dröja innan de får in nytt. Marielle, ägarinnan, kom in i affären för att kolla själv & när hon ser mig rynkar hon näsan & säger

- Har du verkligen Medium Beige? Och är du nöjd med den nyansen?

Tydligen är det inte alls min nyans. Den ska vara mer för aseatiska hudtoner. Så tack Åhlens, där jag provade ut mitt första puder. Tydligen har jag använt fel nyans i 2-3 år. Inte för att jag har märkt någon skillnad. Mina sminknings-skills är inte så utvecklade.

Jag testade förresten hela kittet igår. Jag är inte jätteimponerad. Jag förväntade mig nog att primer & veil ska ge en markant förbättring till slutresultatet men jag märkte ingenting. Med veil-grejen sitter ju pudret dock bättre. Och deras egna borstar är oförskämt bra. Dessa har jag aldrig tittat två gånger på eftersom jag tycker att de har verkat så glesa. Ska man använda ID så rekommenderar jag dock deras borstar.

Ja ja, jag får väl titta på DVD:n som följer med. Kanske jag inte sminkade mig rätt. Nästa gång kanske blir bättre resultat - när nu det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar