måndag 15 oktober 2012

POJKEN & VARGEN

Eller i detta fall Flickan & ingefäran.

Let's face it - det har inte direkt haglat in blogginlägg. Allt är inte väl men jag orkar inte klaga längre. Jag lider i det tysta istället.

Jag tar fortfarande prover varannan vecka. Värdena blir bättre men sakta. Det är tröttsamt att måsta till lassa för provtagning stup i kvarten. Det känns iaf så men det sägs ju att tiden går fortfare ju äldre man blir så kanske är det bara resultatet av åldrande att jag tycker att varannan vecka är jämt.

Min hud är sämre än någonsin. Bröstet är visserligen bättre (LÄS: inte bra) & ryggen har inte påverkats. Istället är läget oförbättrat på halsen. Än värre är att i & med att bröstet har blivit bättre har alla utslag egentligen bara flyttat norrut. Nu är det övre delen av halsen som är värst & precis under hakan samt kinderna. Jag kan lätt säga att jag aldrig haft så mycket finnar förr i ansiktet. Speciellt inte på kinderna. Det blossar upp nya varje dag & jag vet faktiskt inte varför. De är ganska ytliga, fast några är av djupare karaktär. Jag befarar att jag kommer att få ärr (eller mer iaf) om det inte lugnar sig NU.

So much for min nästan acnesäkrade garderob. Nästa steg är att börja använda slöja, vilket känns underligt lockande just nu.

Min nya craving är ingefära. Alla som känner mig vet att jag har en tendens att snöa in på saker. Just nu är det ingefära. Speciellt att riva ner det i nyponsoppa. Testa!

Imorgon har jag bokat massage - mind the neck area, please! Det blir nog skönt. 60 minuter att göra ingenting på. Jag är rätt avslappnad men axlarna kan nog sänkas lite mer & friskvårdspengen bör ju spenderas.

Som trivia kan jag också nämna att jag läser Stephen Kings 11/22/63. Den är toppen! Kan ni föreställa er hur magnifikt det är att ha plöjt 320 sidor av en bra bok & veta att mer än hälften är kvar. Oh yes, du kan klubba en större säl med boken. Underbart! Inte sälklubbandet så klart (USCH!) utan bokläsningen dvs. Allt som 849 sidor - för att vara exakt.

Slutligen vill jag tipsa om Stephen Frys Stora Språkresa som går i Kunskapskanalen. Gillar ni språk, ta del av, skratta & lär er.

3 kommentarer:

  1. Bevisningen att du klubbat sälar med boken sitter på dina fötter... :)

    SvaraRadera
  2. Kära sambo - det är trevligare om du skriver ut ditt namn. :) Och både du & jag vet att det är endast du kallar min högst syntetiska tofflor för säl- alternativt fårungar. Sanningen är väl att du är ganska avundsjuk på mina fleecetofflor.

    SvaraRadera
  3. Aj aj så jobbigt det låter att du har det nu... Jag hoppas innerligt att massagen lättade upp en smula. Jag vill bara nämna att även jag har en tegelsten i sängen. Den slår till och med din, hihi ;) 925 sidor! Fullkomligt otymplig tingest, men ack så härligt det är att stiga in i Murakamivärlden, för en liten stund varje kväll, innan John Blund hälsar på!
    Ingefära är mums! OCH supernyttigt! Jag försöker att alltid ha en rotbit liggande i skålen tillsammans med citroner och tomater :) Än en gång: TACK för Dermalogicapresenten och tips om dessa härliga produkter! Hoppas att de hjälper dig en aning också!

    SvaraRadera