lördag 7 april 2012

VÄRLDENS SÄMSTA VÄRDINNA

Ja, det är jag det!

Nästa vecka ska jag ut & resa. Igår fick jag gäster som ska bo hos oss några dagar. En av dem är sjuka. Förkylning! Den värsta sjukan av alla. Så frågan är, får man sparka ut sina gäster?

Nej, naturligtvis tänker jag inte göra det. Däremot tänker jag gråta en skvätt om jag blir sjuk lagom till nästa vecka då jag åker till Prag. För sjuk & resa, det är inte roligt! Jag har gjort det en gång. London med Luleå Tekniska Universitet & engelska-klasskompisarna. Jag sov inget natten till dess att vi skulle åka hem & jag kräktes slem på Arlandas toalett i utrikeshallen. Sambon fick hämta mig i Luleå för jag orkade inte ta bussen hem till Ske-å därifrån. Väldigt dåliga minnen!!

Så nu håller jag tummarna & mig själv ur vägen så gott det går. Men när man bor ihop är det ju oundvikligt att inte bli smittad, så nu hänger det på immunförsvaret. Kämpa små gubbar, kämpa! Det här är ett krig som är viktigt att vinna!!

Ser jag konstig ut, tror ni, om jag går omkring med ansiktsmask som andningsskydd? Helt normalt alltså. Jag HATAR att vara hypokondrisk!!

1 kommentar:

  1. Jag håller tummar och tår för att du får vara frisker. Lääänge!

    SvaraRadera