söndag 22 april 2012

SPIKMATTA

Igår köpte jag en egen spikmatta. Ni vet en sådan där Yantra, grön. Och jag vet, jag måste ju vara sista personen på planeten som hoppar på trenden.
Min sambo ramlade & gjorde illa ryggen för några månader sedan, varpå han lånade en spikmatta av en kompis & låg på med jämna mellanrum. Så jag har fått testa i någon månad, men nu är det dags för kompisen att få igen mattan & jag insåg att jag måste ha en egen.

De här mattorna har ju påståtts kunna utföra mirakel & det var länge sedan jag slutade tro på falska häsolöften men en sak den faktiskt gör för mig är avslappning. Enligt min sambo ligger jag & snarkar efter 20 minuter - och jag snarkar aldrig!! Jag upplever själv att jag stressar av då jag ligger på den & att det ökar blodflödet där mattan rör. Oavsett är det skönt & det är good enough for me! Alla som känner mig vet att jag är en ganska stressad person så detta är något jag behöver.

Så för er som inte har testat & lever stressiga liv - jag rekommenderar!

1 kommentar:

  1. Jag säger detsamma! Mirakel är svårt att tro på (även om de faktiskt inträffar då & då...tror jag på), men spikmattan gör även mig avslappnad, får mig att somna då jag har svårt att koppla av. Och den gör ju ingen skada, det är det bästa att veta! Till er som inte testat - pröva!

    SvaraRadera