måndag 9 april 2012

REPEAT

Känns det inte som att livet är satt på någon sorts repeat-loop ibland?

Jag jobbar med kosten, att minska stressen, mina hudproblem består & jag har just upptäckt att mina nya dyra hudcremer (som jag verkligen trodde på även denna gång) är verkningslösa, jag är övertygad om att en förkylning flåsar mig i nacken, det är söndagkväll, endast 1/2 säsong är kvar av Supernatural och snart är det nationella prov-rättning... osv, osv, osv....

Men ikväll har jag valt att äta en macka med gravad lax istället för att begrava handen i godisskålen & snart drar jag till Prag med mamma. Det är positivt.

Kanske köper jag en flaska Kan Jang imorgon för att minska hypokondri-stressen. Jag ska lägga upp en plan för min hud också... nu ska jag först fortsätta testa denna hudcreme i samband med mina duktiga kostvanor & när den är slut har jag faktiskt en ännu dyrare kvar att pröva - bra. Annars får det väl bli DUAC igen - även om en medicin inte känns som det bästa. Och nu ska jag lägga mig på spikmattan ett tag. Skönt! För att inte tala att efter resan & lovet så har jag en massa kompisdejter att ta itu med. Och jag & Älsklingen ska planera in lite dejter vi med... pga hockey & kurser & resor & serier har vi inte hunnit hitta på så mycket konstruktivt tillsammans.

Så trots att allt är PRECIS som vanligt ska jag försöka fokusera på det positiva. För det finns massor!

1 kommentar:

  1. Att vara strateg är inget dumt förhållningssätt till livet. Du är en skicklig sådan dessutom! I Prag hoppas jag att vi åtminstone delvis får tid till att bara vara, även om det är en kortare tur. Och snart är sommaren här med semester och ledighet då man kan strunta i måsten och varva ned. Snart snart är vi där...

    SvaraRadera