tisdag 11 oktober 2011

LITE OROLIG

I övermorgon ska jag ta prover. Det gör jag numera var tredje-fjärde månad. Ett litet stick och snabbt är det över. Inget att oroa sig för. Jag brukar aldrig vara nervös över vad proverna ska visa. Oftast går allt väl och endast vid ett fåtal tillfällen har svaren varit dåliga. Uppenbarligen har jag överlevt! (Och ja, det är galghumor!)



Det här är första provtagningen sedan jag började äta Supergreens. Jag vill inte att provsvaren ska vara dåliga för då ökar min läkare medicinering. Jag vill också att Supergreens ska fortsätta fungera & göra mig pigg & glad.

Jag borde inte oroa mig men varje gång jag har tagit positiva beslut i mitt liv vad gäller hälsa har det alltid resulterat i negativa provsvar. Först var det ekologisk mat. Efter ett år var mina provsvar dåliga, vilket naturligtvis inte behöver ha något samband men det gjorde mig besviken då jag hade förväntat mig att det skulle ha positiv effekt. Sedan avstod jag en tid helt från alkohol. Resultatet uteblev inte. Dåliga provsvar & ökad medicinering. Jättekonstigt! Ett nyktert leverne borde väl, om något, påverka men kroppen & ibland hälsan verkar vara ett mysterium.

På torsdag tar jag tjuren vid hornen. Dags för handling istället för tanke.

1 kommentar:

  1. Nu kan jag äntligen kommentera! :) Förstår hur du menar med bakslagen. Ge inte upp hoppet! Håller tummarna!

    SvaraRadera