fredag 14 oktober 2011

EN STUCKEN GRIS

Ska sanningen fram så gillar jag att bli stucken i armen... på något sjukt sätt känns det roligt. Jag tycker att det är fascinerande att det gör så pass lite ont att få en nål rätt in i armen, att det kommer ut blod & att man kan testa sig till en massa olika saker med hjälp av detta. Överhuvudtaget är sjukvården spännande.

Igår tog jag prover & jag blödde som en stucken gris. Det var ett snäpp ifrån att få kalla det att "blodet sprutade" ur armvecket. Kanske två snäpp ifrån att få kalla det ett splattermoment. :)

Det var fortfarande lika roligt & spännande men idag har jag dock ett stort blåmärke och jag ska snart iväg & gymma i linne. Det ser faktiskt ut som att jag har knarkat. Sådana gånger önskade jag att jag kunde sätta en lapp i pannan & förklara situationen. Jag väljer dock att låtsas som att det regnar för det är det enda någon kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar