onsdag 2 november 2011

OGILLA...

Brev innanför dörren då jag kommer hem med dåliga nyheter:

1. "Senaste provtagningen visar en lätt förhöjning av ett levervärde."
2.  "Ny provtagning i samband med läkarbesök som beräknas ske innan jul"

Jag ogillar läkarbesök. Vanligtvis brukar jag ringa & avboka för att:

1. Det tillför mig inget.
2. Jag är inte kompatibel med min läkare.

Varför det sistnämna känner jag mig inte riktigt bekväm med att lista på min blogg då stan är liten men det skulle iaf bli en valid 1-2 lista. Men jag försöker se det positivt. Det går inte att passa ihop med alla & mina erfarenheter är ändå baserade på någon sorts subjektivitet. Mina tankar stämmer säkert inte alls.

Med det sagt så saknar jag min gamla läkare som jag fullkomligt avgudade. Hon gjorde varje läkarbesök informativt & trivsamt. Come to think of it så skulle jag kunna räkna upp hennes negativa privata sidor på en 1-2 lista men eftersom dessa är baserade på mina högst ogrundade fördomar plus att det skulle göra mig ovän med rätt många och det har inget att göra med hennes yrkesutövning så undviker jag detta.

Så här går det när jag:
1. Startar en hemlig blogg som jag sedan outar för alla. Då kan jag helt plötsligt inte ta bladet från munnen utan censurerar allt. Ogenomtänkt!  
2. Skriver konstiga inlägg då jag är alldeles för trött.

1 kommentar:

  1. Fy för den lede för dåliga nyheter. Det är ett blodprov du ska ta innan jul eller hur?
    Angående personkemi har du alldeles rätt och jag tycker det är helt ok att uttrycka det, man kan givetvis inte passa ihop med alla mänskor. Jag känner mig mycket obekväm med den ögonkirurg jag nu träffat tre gånger, jag förstår helt enkelt inte vad han vill säga mig. Däremot fullkomligt älskade jag att samtala med en f d chef, som de flesta andra mänskor avskydde. Ofta svårt att förklara varför, då det handlar om känslor och faktiskt kanske även ren kemi. Blogga på!

    SvaraRadera