lördag 19 november 2011

ID BARE MINERALS

För några veckor sedan var det dags att köpa ny foundation. Jag gillar mineralpuder men mitt gamla märke köper man endast via postorder & jag var inte riktigt nöjd med nyansen jag hade. Eftersom alla talar så väl om ID:s produkter kände jag mig sugen på att testa deras mineralpuder. Sagt & gjort & jag tog t.o.m. hjälp av expediten på Åhléns.

"Id Bare Minerals Matte Foundation SPF 15 är en ny naturlig och matt mineralfoundation som håller huden snyggt sammetsmatt hela dagen.

Den banbrytande formulan innehåller nya, unika RareMinerals ActiveSoil Complex som minskar porer, stimulerar cellförnyelsen, skyddar mot yttre påfrestningar och ger en klarare, spänstigare hud. Naturliga mineraler med inbyggt solskydd, vårdande växtaminosyror och mineralbaserade oljeabsorberande ingredienser (kalcium, silica) ger tillsammans en sammetsmjuk, naturligt matt finish som håller hela dagen och bevarar fukten i huden. Id BareMinerals Matte Foundation SPF 15 passar alla hudtyper men är optimal för normal till fet/blandhy som lätt blir gansig."

Låter det för bra för att vara sant? Ja riktigt så där bra är mineralpudret kanske inte... men bra nog. Överlag är det värt priset. Något jag också skulle vilja tipsa om är deras ögonskuggor & glimmers.



När jag köpte mineralpudret för några veckor sedan var det "ta 2 produkter, få en gåva på köpet". Gåvan var en ögonskugga & ett läppglans. Det sistnämnda var en Buxom Lip Gloss Plumper. Superbt bra! Dock i fel färg för mig. Jag ska investera i en annan färg när mina Juicy Tube-läppglans sinar.

1 kommentar:

  1. Åhléns i alla ära med ID (Bare Escentuals) och liknande sa du köpa på nätet! Kolla in tex strawberrynet.com, brukar gå loss där emellanåt :)

    SvaraRadera