söndag 7 april 2013

SPANIEN

Jag & sambon har äntligen bokat en resa till Spanien i juli. Det tog bara 12 år att övertala honom att åka utomlands med mig... men skam den som ger sig. Jag vill besöka Sierra Nevada & Alhambra. Vi ska även bara ta det lugnt, äta, sola (om det inte blir för varmt) & förhoppningsvis bada.

Jag är lite orolig för badet. Jag har ju tidigare haft lätt för att få urinvägsinfektion & när jag får det går det väldigt fort innan jag blir dålig & innan jag får fruktansvärt ont. Här hemma har jag ganska nära till lassa & inom 3-4 timmar har jag fått tag i medicin men då är jag redan i ett stadium där jag kissar hallonsylt - ni vet sådan med bara lite mosade bär i. I Sverige skrivs, vad jag vet, inte medicin ut i förebyggande syfte & det känns så tråkigt att åka utomlands & vara rädd för att bada. Det var samma då jag & mor åkte till Sicilien. Jag badade inget förrän sista 2 dagarna. Jag får väl plaska med fötterna första dagarna, antar jag.

Hursomhelst så ser jag verkligen fram emot detta. Det ska bli underbart! Förhoppningsvis gör det att jobbet känns hanterbar nästföljande 2 månader där betygssättning & nationella prov står på schemat.

2 kommentarer:

  1. Alhambra är SÅ fint, glöm inte kameran!!

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha varit överallt i världen, E. Jag blir så avundsjuk.

    Det låter bra om Alhambra är fint. Jag har planerat 2 utflykter & sedan får vi se. Jag vill "hinna med" att ta det lugnt & äta god mat också. Semestern ska kännas som semester. Sedan hoppas jag verkligen att Micke trivs också för då kanske jag får med honom på fler äventyr.

    Kram

    SvaraRadera