onsdag 16 maj 2012

FÖRPESTAR MITT LIV

Hej hopp! Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg. Jag har varit upptagen med mitt hatobjekt. Till ingen nytta - eller jo dyrt & smärtsamt men utan resultat eller snarare försämrade resultat! Jag är ganska handlingskraftig. Jag försöker göra det bästa av situationen men vad jag än gör, gör det värre. Och det gör mig... tja nått. Jag kan inte sätta ord på det. Att sedan vara handlingskraftig i kombination med oförmågan att kunna ge upp är ingen bra kombo. För tillfället måste jag dock erkänna mig besegrad. Jag har gjort det jag har kunnat, detta årets första halva, men till hösten/vintern ska jag ta nya tag. Även om jag har föga hopp om att kunna göra något åt min hud så ligger ju en liten vinst i att i alla fall försöka. Och för att jag inte ska bli helt knäckt måste jag sluta med detta & leva livet istället. Till hösten/vintern funderar jag så på att försöka ta bort lite ytliga blodkärl med hjälp av IPL-laser. Jag har testat det (& andra metoder) en gång förr men jag vill minnas att resultatet var magert, det var dyrt & det gjorde fruktansvärt ont. Jag vill minnas att det gjorde så ont att jag tänkte att det här är inte värt det. Men jag kan ju hoppas på att tekniken har gått framåt (vilket jag har för mig att den ej har) eller att min hud har förändrats & blivit mer mottaglig (vilket alla resultat tyder på att den inte har). Ja ja, smink i sommar iaf. Då var det spikat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar