tisdag 6 mars 2012

RIKSFÖRBUNDET FÖR LEVERSJUKA

Det är något jag nyss lärt mig finns. Jag har också nyligen "blivit kompis" med dem på facebook. Allt gott till dem & deras arbete.

...Jag känner dock inte att det gagnar mitt välmående att ständigt bli påmind om mina leverproblem. Och det blir jag ju numera för facebook besöker jag dagligen. Det är nog med regelbundna läkarbesök, eventuella bieffekter av sjukdomen, för att inte tala om alla middagar man är bjuden på (för alkohol serveras typ alltid) & högtider & fester.

Därför kära förbund, tänker jag gömma era statusuppdateringar för jag vill inte tänka på min sjukdom jämnt. Jag víll bara få vara. Men keep up the good work!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad fantastiskt att du finns! Och att du skriver! Jag lever också med AIH (bland annat)och har precis börjat blogga, av samma anledning som du. (http://stodstrumpan.wordpress.com/) Vi är ju många som är ganska friska fast väldigt sjuka och jag håller helt med om att vi behöver prata om det mer, för vi kan hjälpa varann! Tack!

    SvaraRadera
  2. Tack själv för att du ger dig till känna. Och jag har lagt till din blogg som länk på denna sida - jag hoppas det är ok? Jag vill gärna läsa & följa din blogg för precis som det är skönt att skriva av sig (vilket jag hoppas du också ska tycka) så är det lärorikt att läsa om någon annans vardag. Det var väldigt intressant att läsa ditt inlägg om stress t.ex. Så på återseende! :)

    SvaraRadera