tisdag 27 september 2011

SUPERGREENS




Vid varje årliga läkarbesök frågar min läkare:
   - Känner du dig trött?

Varje år har jag svarat:
   - Inte tröttare än andra människor.

Senaste tre åren har jag erkänt för mig själv att så ej är fallet. Jag är trött, jättetrött, tröttare än vad alla andra är. Hela tiden! Det spelar ingen roll hur mycker jag sover för jag är ändå trött & jag kan alltid tänka mig att sova mer.

Den här känslan är faktiskt svår att förklara för människor som inte har upplevt denna sjuk-tröttheten. Trött har vi alla varit, men denna typ av trötthet är annorlunda. Den kryper liksom sakta på & den påverkar allt i ens liv. Vänner & familj, fritid & jobb, lust att umgås & uppleva nya saker påverkas ständigt. Kortfattat så blir man en tråkig människa & livslusten minskar. Sedan vågar jag nog påstå att andra uppfattar "en sån som mig" som rätt trist & menlös. Och det kan jag förstå för det är rätt konstigt med en människa som hellre sover än tar för sig av livet.

SUPERGREENS är min lösning!



Jag kan inte presentera detta medel utan att låta som en levande reklampelare. Jag vet inte heller om det funkar för någon annan, men det funkar på mig. Det känns faktiskt som att jag har fått en del av livet tillbaka... och nej, jag får INTE betalt för detta uttalande. Det här är min alldeles egen åsikt.


Mamma hade i somras med sig en burk med SUPERGREENS när hon besökte mig i stugan. Jag fick prova för skojs skull. Mamma sa att hon trodde att det var sånt som Anna Skipper i Du är vad du äter tvingar på andra. Jag gillar hälsosam mat & träning är en del av mig så jag tyckte att det här var en rolig grej. När sedan mamma åkte hem fick hon ej plats med burken i sin resväska så hon lämnade kvar den till mig. Jag fortsatte jag dricka lösningen, även om det inte är speciellt gott. Jag förväntad mig inget av detta, i alla fall inte mer än vad jag förväntar mig av vanliga vitamintabletter (typ starkare naglar på sin höjd).

Efter 1 vecka märkte jag att jag kände mig pigg. Eftersom det var min sista semestervecka suckade jag & tänkte att det är väl back to business när jobbet drar igång igen & att det är väl synd att det ska ta en hel semester för att jag ens ska känna mig lite alert. Jobbet drog igång men piggheten bestod. Sedan glömde jag att ta mitt pulver i några dagar & vips kom tröttheten. Då kopplade det i mitt huvud. Så jag tog pulvret igen & pigg blev jag.

I 2 månaders tid har jag nu druckit detta pulver. Det känns fortfarande för bra för att vara sant. Jag känner fortfarande tvivel & förväntar mig varje dag att tröttheten åter ska ge sig till känna. Så länge det funkar tänker jag dock fortsätta.

Detta är mitt allra bästa tips till er som har AIH & känner av denna trötthet. Jag hoppas att det funkar såsom det har funkat på mig.

1 kommentar: