lördag 17 september 2011

DYRT ATT HA AIH

- Att må bra är dyrt! Bra mat, gym & hälsokost kostar plenty.

- Att vara sjuk är dyrt! Mediciner & läkarbesök kostar plenty.

- Att vara kvinna är dyrt! BH:ar, smink, hårprodukter & andra tjejgrejer kostar plenty.

- AIH är svindyrt! Det lyckas kombinera dessa tre, vilka multipliceras & kostar superplenty.

Jag har ju i tidigare inlägg hävdat att AIH främjar acne. Acne å sin sida främjar dålig hy i form av (förutom det uppenbara såsom finnar & pormaskar) ärr, utvidgade porer & ytliga blodkärl. Jag har rubbet. Jag försöker att inte bry mig för utseendet är inte allt. Tyvärr så är just huden ändå riktigt viktig idag. Många tittar snett på personer som ser ut som alkolister i huden. Jag är bara 33 men ändå så ser jag, osminkad, ut som om jag har suttit på parkbänken i några år. Smink hjälper mig att se normal ut. Och jag vill vara normal, precis som alla andra. Men dyrt är det. Iaf om man behöver bra smink som jag gör. Och cremer & annan hudvård ska vi inte ens tala om.

AIH främjar också trötthet. Trötthet är fruktansvärt. Det gör att allt känns mindre kul & när man vill använda hela sin tid till att sova blir livet tomt. Det finns dock sätt att bekämpa detta. Hälsokost & träning hjälper. Jag har tur eftersom jag arbetar kommunalt (Ja, just det - det uttalandet hör man sällan!) & det finns ett gratisgym för oss som jobbar i Skellefteå. Skor, träningsBH & kläder är dock inte gratis. Och så var det det här med hälsokost. Jag har världens bästa tips mot trötthet. SUPERGREENS! Googla på det om du vill veta mer. Eller fortsätt läsa bloggen. Jag ska skriva mer om mina erfarenheter av detta, naturens underbara medel. Snart! Men dyrt är det.

Summa  summarum: AIH är inte bra för plånboken. Men det är ju inget val man gör, det är vad man blir tilldelad. Sedan är det upp till var & en att välja vad man tycker är viktigt & vad man värderar högst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar