söndag 25 september 2011

COCKTAILPARTY!

Mitt allra livs första! Och klänningen gjorde succe. Jag blingad  den med ett hemmagjort skärp. 2 snören inhandlade på närmaste tygaffär plus en gammal hårklämma gjorde susen. Se så fint det blev:

Värdinnan för festen ska också ha ett stort tack. Nybliven mamma som hon är så förstår hon att en del inte kan eller vill dricka alkohol. Fina cocktaildrinkar fanns även för oss & det betyder mycket.  Alla håller väl med om att det är rätt oglamoröst att dricka vatten.

Tyvärr tog jag inga recept men jag tror att hon hade blandat, något så enkelt som, blodapelsinjuice med lite sockerdricka. Nästa gång jag träffar henne ska jag fråga om innehållet för gott var det.

En sak som är bra med denna sjukdom är att jag kan vakna "dagen efter" utan att vara bakis. Och tror mig, jag vet att det är fullt möjligt att vakna upp dagen efter en fest & inte vara bakis utan AIH. Chansen är dock, i detta samhälle, att du iaf tagit en drink eller två då du varit ute på galej. För det är så det ser ut idag! Jag älskar ett glas vin & jag saknar det oerhört, men lika mycket älskar jag att vakna upp upp pigg & fräsch dagen efter. Det är nog så glamoröst & det är en lyx AIH har gett mig.

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag såg din kommentar i Johannas blogg, visste inte heller att du bloggade. JÄTTEKUL att ses i helgen! Kram

    SvaraRadera
  2. Det var jätteskoj att ses. Varöfr ska det gå så länge mellan gångerna bara... eller det vet vi ju båda svaret på. Du pluggar & jag jobbar. När man pluggar till det du gör & jobbar med det jag gör så är det ju minst sagt STRESSIGT!

    Började blogga för nått år sedan. Prövade mig på en matblogg. Denna har jag startat för att få klaga av mig kring min sjukdom - utan att de runt i kring mig ska tvingas utsättas allt för mycket. ;)

    SvaraRadera
  3. Matbloggen har jag också hittat och hunnit sno ett recept från! :D

    Förstår, tycker iofs att är man sjuk har man RÄTT att klaga...var nog en man i ett tidigare liv ;)

    SvaraRadera
  4. Det var tranbärsjuice och fruktsoda och självklart ska det finnas alkoholfritt! :) och kanske lime, minns inte nu :p

    SvaraRadera