fredag 25 oktober 2013

ÖVERTID

Jag har ägnat bloggen ack så lite tid denna höst. Normalt brukar jag få dåligt samvete men då senaste 3 månaderna har varit galna har jag knapp reflekterat över det. Kattvakt, skabb & jobbet har tagit allt. Jobbade till 20.30 en dag denna vecka, 18.30 en annan. Stress & Entocort är en dålig kombo för mig & då en annan ingrediens har stavats l-i-t-e t-r-ä-n-i-n-g har min mage varit jobbig. Riktigt jobbig.

Höstlovet är därför hett efterlängtat. Äntligen är det här.

Som lärare är jag inte ledig (det är eleverna som är det) men nu ska jag simma upp mot ytan. Jag ska rätta & planera för allt vad tyglarna håller. Jag kommer inte att hinna allt men lite. Så att jag kanske överlever till julen.

Det har varit stunder då det inte har känts värt det. Jag har velat byta jobb. Det har varit för mycket. Nu är 25% & av läsåret gjort & jag har inte gått i väggen än. 75% återstår.

Men det ska jag inte tänka på nu. Nu ska jag jobba & ge järnet. Och vara människa, vän, dotter & sambo.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Har läst på din blogg lite då och då och hela tiden funderat på att höra av mig. Fick diagnosen AIH i mars i år. Hade ASAT och ALAT värden på 13-14 och blev gul i ögonen och jättetrött. Fick från början efter leverbiopsi behandling med kortison 40 mg och Imurel 50 mg när svaret på biopsin kommit. Fick under nedtrappningen av kortisonet ett recidiv i somras och fick gå upp i kortisondos till 40 igen samt att Imurelen höjdes till 125 mg.
    Har nu 7,5 mg kortison och 125mg Imurel. Har hela tiden varit jättetrött.
    Hoppas att du får en bra höst! Jag är pensionär så jag har inget jobb att oroa mig för men jag har istället en sjukdom till som inte går särskilt bra ihop med AIH.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du äntligen tog steget & hörde av dig. Det passar bra en vecka som denna då jag äntligen har lite fritid. Det är roligt att höra av er läsare för då känns det mer värdefullt att hålla liv i bloggen.

    Det låter som att du har en jobbigare form av AIH än vad jag har. Som bloggare & även den facebookgrupp som finns för oss AIH:are har jag insett att jag har det rätt bra. Inte många symptom o.dyl. Det är både bra & dåligt - en rädsla för framtiden & vad den kan föra med sig väcks men även en tacksamhet för att jag har det bra ställt.

    Tack för din input.

    /Susanna

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Hur blir man medlem i facebookgruppen för AIH:are?
    /Eva

    SvaraRadera
  4. Du söker på namnet: Kronisk Autoimmun Hepatit & ber om att få gå med i gruppen. Lätt som en plätt!

    Mvh/Susanna

    SvaraRadera