tisdag 8 januari 2013

2013 DÅ!

Jag jobbar aktivt med stressen just nu. Under jullovet drog jag verkligen ner på tempot & det var så skönt. Det är klart att man måste kavla upp ärmarna lite då man återgår till jobbet men jag ska försöka jobba på det här med att andas emellanåt & inte gå upp totalt i det jag gör.

I ett första försök stiger jag upp tidigare på morgonen för att äta mer frukost, läsa tidningen & ta mig till jobbet utan andan i halsen. Jag arbetar också på att lägga mig tidigare. Sömn ska ju vara viktigt. ;)

Dag 2 (räknat i jobbtid) närmar sig sitt slut & ännu fungerar det. Men å andra sidan har jag mina första lektioner först imorgon. We'll see after that!! Men jag tänker att om jag är officiell i mina tappra försök kanske jag känner större ansvar att fortsätta kämpa på.

Jag försöker också boka in lite trevliga happenings så att jag har något att se fram emot under blådagarna. På lördag blir det IKEA road trip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar