torsdag 1 november 2012

LOVVECKA

För kidsen iaf. Vi, lärare, jobbar så klart.

Sådana veckor brukar vara bra. Man får komma ikapp & inte stressa hit & dit, slippa tjata på eleverna & ha mer tid för kloka samtal med kollegorna.

Och ja, jag har kommit ikapp lite grann & jag har haft intressanta diskussioner med mina arbetskamrater men i övrigt nej. En jättejobbig vecka helt enkelt. Jag har heller ingen aning varför. Jag känner mig inte bekväm med mig själv. Typ PMS - jag vill krypa ur kroppen jobbigt. Det kliar i huden. Halsen gör ont (utsidan alltså). Huvudvärk - vilket jag inte haft på flera månader. Stress, stress, stress. Slutligen så kan jag inte sluta äta sötsaker.

Jag förutspår att jag kan skippa nyttigheterna nu när helgen snart är här, men sedan. Då ska jag kämpa. 7 veckor kvar till jul på måndag så det blir sannerligen andra bullar, nej, grönsaker så klart.

Det är nästan så att jag längtar tillbaka till vardagen, som den ska vara, men bara nästan. På måndag kommer denna tanke att vara glömd. Men då mår jag förhoppningsvis bättre så det uppväger nog måndagsbluesen.

SUCK!

Nu ska jag till gymmet & springa bort bekymren. Det funkar ofta. De hittar dock tillbaka kort efteråt men då har jag iaf varit duktig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar