söndag 5 februari 2012

SMÅBLÖDNINGAR

Vid min sista konisering blev det visserligen ingen konisering, men under det besöket fick jag ändå genomgå en operation. Jag vet faktiskt inte hur jag ska förklara det & jag kan inga kliniska termer på vad saker & ting heter, men jag ska göra mitt bästa för att ni ska förstå.

Jag hade vid denna tidpunkt länge haft problem med småblödningar; innan, före & mellan menstration. Om jag minns rätt så kan väl detta vara ett tecken på just cellförändringar (& by the way klamydia) men av någon anledning hade läkarna kommit fram till att det inte berodde på det. Läkaren jag träffade vid sista koniseringen sa att det kunde bero "hål" man har någonstans "där inne" - jag antar någonstans vid livmodertappen. Och jag vet, det känns verkligen konstigt att tala om hål i detta sammanhang. ;) Hursomhelst så brände hon igen dessa hål, efter bedövning såklart.

En dryg månad efter denna operation slapp jag småblödningarna. Sedan var allt tillbaka till det (o)normala. Det är inte lika illa idag men problemet kvarstår till viss del. Kanske fungerar denna operation på andra men jag skulle inte vilja göra den igen. Det kändes total ovärt med tanke på smärtan kontra resultatet jag fick. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar