söndag 10 november 2013

ARLANDA

Arlanda är en fantastisk mötesplats. Jag hade 2,5 timmar att döda där, förra helgen. Det visade sig att de skulle gå i ett nafs.

Mina planer var att gå & titta lite i butikerna & sedan fika någonstans. Jag hann precis ut från planet när någon ropade mitt namn. Det var en gammal bekant som jag säkert inte har träffat på 10 år. Så vi gick & fikade på Joe & the Juice & vips var de där 150 minuterna till ända.

Så här i förbifarten kan jag nämna att tog jag en Go Away Doc (en juice). Den var jättegod men ja, I wish it could do what it says liksom. Sist tog jag en Stress Down & den var precis lika god.

Slutligen följde han mig till gaten & vi sa hej då. Jag hoppas att det inte dröjer 10 åt till nästa gång vi möts.

4 kommentarer:

  1. Även jag gillar reseknutpunkter. Fastän där är och passerar så många mänskor ser man oftast någon man känner igen. Jag tycker om att sitta stilla mitt i bruset, alla människor på språng. Extra kul blir det om man träffar någon som du gjorde!

    SvaraRadera
  2. Tror äntligen jag förstår Don Henley The Heart Of The Matter låten...

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag hittade din blogg när jag googlade på AIH, och upptäckte att du bor i Skellefteå! Min dotter Maja, 21, fick diagnosen AIH för ca. två veckor sedan och eftersom jag också är lärare och kunskapstörstande så vill jag veta allt om sjukdomen och hur det är att leva med den. Maja är extremt trött, men det har jag förstått är vanligt. Blir det någonsin bättre? Hon äter Entocort nu till att börja med och har fått remiss till biopsi. Alla tips och råd mottages tacksamt. Vi bor också i Skellefteå (Morö Backe). Hör gärna av dig på mail: susanne@larkeryd.se

    SvaraRadera
  4. Hej Susanne! Jag har mailat dig. //Susanna

    SvaraRadera